.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل شورای راهبردی اراضی مازندران

استاندار مازندران گفت: شورای راهبردی اراضی مازندران با هدف مبارزه با تغییر کاربری زمینهای زراعی تشکیل می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، ابوطالب شفقت ظهر پنج شنبه در جلسه شورای حفاظت از بیت المال در استانداری از دسته بندی موضوعات مختلف اراضی مزروعی و باغات در این شورا خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل شورای راهبردی اراضی آهنگ مشترک قوه مجریه و قضاییه در مبارزه با تغییر کاربری زمین کشاورزی و باغات در مازندران به وجود می آید.

وی تصریح کرد: با تشکیل شورای راهبردی اراضی هر تصمیمی که در خصوص تغییر کاربری های زمین های مزروعی در دستگاه ها گرفته می شود در این شورا مطرح و بعد از آن نتیجه گیری و ابلاغ خواهد شد.

وی بیان داشت: شیوه نامه شورای راهبردی اراضی با هدف حفظ و پایداری تولید، ‌پیشگری از تغییر کاربری و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و زمین خواران تدوین خواهد شد و در آن دستگاه های دولتی مرتبط مانند جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و محیط زیست وظایف خاص خود را بر عهده خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این نشست خواستار ارائه جمعی استان برای حفظ هویت کشاورزی مازندران شد و ادامه داد: باید با افزایش بهره وری صنعت کشاورزی را برای کشاورزان مقرون به صرفه کرد تا از فروش و یا تغییر کاربری زمین زراعی خود منصرف شوند.

حجت الاسلام حسین طالبی از برخورد با زمین خواران در دستگاه های قضایی استان با شدت بیشتری نسبت به گذشته خبر داد و گفت: قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی یکی از راه های مقابله با تفکیک و تغییر کاربری زمین زراعی است که باید در استان با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی گفت: قانون منع کاربری زمینهای مزروعی مربوط به کلیه زمینهای پایین دست و بالادست است که با توجه به واقعیت و ماهیت استان اجرا می شود.

دادستان مرکز استان مازندران نیز در این نشست از آغاز مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری طی دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در مازندران خبر داد و گفت: در این طرح نظارت بر بنگاه های املاک در تمامی شهر و روستاها، بررسی و اعمال قانون های موجود در مقابل تغییر کاربری ها، بررسی تغییر کاربری های طرح های تولیدی و نیز اجرای طرح های عملیاتی و هماهنگ در شهرها با توجه به قانون حفظ کاربری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بازرسی مازندران نیز بررسی نحوه اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری توسط جهاد کشاورزی، بررسی چگونگی اجرای ساماندهی خروج دام از جنگلها توسط اداره کل منابع طبیعی و بررسی نحوه احراز شرایط واگذاری اراضی ملی و سایر اراضی توسط اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران به منظور اجرای طرح های صنعتی و کشاورزی از جمله برنامه های بازرسی مستمر این اداره در سال جاری عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.